ביהיפ – 3 שלבים בדרך לשיחה עסקית מוצלחת

 

אי אפשר להתעלם מחשיבותם של כישורים חברתיים בעולם העסקי, למרות התקדמות מסחררת בעולמות וירטואליים, בסופו של דבר יחסים בין אישיים הם המובילים להתקדמות ופיתוח עסקי.

היחסים והרושם שנוצר במפגש פנים אל פנים מתעלה על יחסים עסקיים וירטואליים. אין אפשרות ביחסים וירטואליים ליצור אמון וביטחון כמו שניתן ליצור בשיחה טובה ויישור קו עסקי בצורה אישית.

כיום קיימות המון אפשרויות לפיתוח עסקי במסגרת פגישות ואירועים יזומים בתחומים שונים, דרך הרשתות החברתיות כל אחד יכול למצוא את המפגש הבא בתחום שבו הוא עוסק, להגיע לשם וליצור מערכות יחסים חדשות במטרה לפתח את העסק שלו.

 

על מנת להרשים במפגשים מהסוג הזה, או בפגישה רנדומלית עם אדם שנראה שיכול לעזור לנו לקדם את העסק שלנו, יש להיות מוכנים עם המידע שאנחנו רוצים להעביר ואיך אנחנו רוצים להעביר אותו וכן לדעת להגיד מה בדיוק אנחנו רוצים מהאדם שאיתו אנחנו מנהלים את השיחה, אם זה שיתוף פעולה ישיר ממנו או שהוא יהווה גורם מקשר או מייעץ כדי להגיע למטרה הרצויה.

 

היכולות החברתיות שלנו הן אלה שיעשו את ההבדל בין שיחה מוצלחת (כזו שהניבה תוצאות חיוביות) לבין שיחה לא מוצלחת (שיחה שלא קרה בה דבר לקידום המטרות).

להלן 3 שלבים בדרך לשיחה עסקית מוצלחת:

 

  1. מראה ורושם ראשוני

אינספור מחקרים מדברים על רושם ראשוני וכמה הוא חשוב. אין ספק שלמה שאנחנו לובשים, כמה שאנחנו חייכים ואיך שאנחנו ניגשים ללחיצת יד יכולים להשפיע מאוד על כיוון השיחה ועל טיבה והצלחתה. בראש ובראשונה חשוב לדעת מה אנחנו רוצים להגיד ואיך, בנוסף לדעת איך אנחנו רוצים להניע את הבן אדם שאיתו אנחנו מדברים לפעולה מסוימת.

אם נגיע לשיחה בלי לדעת לאן אנחנו רוצים להוביל את השיחה, אין בה שום טעם.

צריך להתכונן מראש מבחינת מה שאנחנו הולכים ללבוש ואיזה מסר אנחנו רוצים להעביר בעזרת איך שאנחנו נראים, אם אנחנו מכוונים לקהל "רציני" יותר, עדיף להתלבש בצורה אלגנטית, אם מכוונים לקהל צעיר יותר, עדיף להתלבש בהתאם. להגיע מוכנים לשיחה מבחינה רעיונית ובביטחון מלא במה שאנחנו מגישים ומציעים.

  1. פיתוח שיחה

לפתח שיחה בצורה טובה אולי נראה טריוויאלי להרבה אנשים, אבל לנהל שיחה חברית עם מסרים עסקיים זה לא עניין של מה בכך. צריך לדעת איך להחזיק שיחה ולנהל אותה נכון.

בניהול שיחה נכון כלול איזון טוב בין הקשבה לדיבור, אם מקשיבים יותר מדי לאדם שאיתו מדברים, זה יכול ליצור רושם שאנחנו לא מעניינים ואין לנו מה להגיד, מצד שאני אם מדברים יותר מדי על עצמנו ועל העסק שלנו, עלול להיווצר הרושם שלא מעניין אותנו האדם שעימו אנחנו מדברים.

  1. סיום השיחה

לאחר הפתיחה והתכלס שבשיחה אנחנו מגיעים לשלב שבו אנחנו מעוניינים להחליף פרטי התקשרות כדי להתקדם לשיתוף פעולה או לבקש מהשותף לשיחה לעשות פעולות שיכולות לתרום לנו, כמו להפנות לאנשים אחרים או לייעץ לנו בנושאים ספציפיים.

במהלך השיחה אנחנו צריכים לשים לב עם איזה סוג בן אדם אנחנו מדברים ובאיזו צורה עלינו להניע אותו לפעולה, אם הוא אחד שצריך בעדינות להוביל את השיחה למקום שמטיב עם המטרה שלנו או האם הוא אחד שאוהב יותר שאומרים את הדברים בצורה ישירה מבלי ללכת סחור סחור.

 

 

לסיכום, אין ספק שכישורים חברתיים הם פקטור חשוב ביותר אם לא החשוב ביותר בניהול וקידום עסקים.

עלינו לשים לב איך אנחנו נראים ואיך אנחנו מדברים ולעבוד על הדברים שאנחנו עושים בצורה חלשה יותר מאחרים, להתאמן על חברים ומכרים בכדי לקבל ייעוץ והכוונה למה כדי לנו לשפר בכדי להגיע מוכנים בזמן אמת.

 

בחברת השיווק הרשתי ביהיפ, כל זכיין עצמאי לומד איך לשפר את עצמו מבחינה עסקית ואישית במקביל. החברה מספקת הרצאות, קבוצות עבודה וכנסים המאפשרים יישום של הדברים ושיפור בכל התחומים. קרא עוד על ביהיפ.