סרוטונין הורמון הפלאים – ביהיפ

סרוטונין – הורמון הפלאים.

 

המוח שלנו, הוא אחד הדברים המורכבים והעמוקים ביותר בטבע.

אנחנו עוד לא חקרנו את כולו ועוד לא יודעים בדיוק איך כל מרכיב בו עובד, ואיך הוא מתחבר ופועל עם שאר הגוף.

 

סיבה ותוצאה

מה שאנחנו כן יודעים זה שהדברים שאנחנו מרגישים ושקורים לנו חייבים להיות בעלי הסבר כלשהו.

לכל תוצאה יש סיבה מסוימת, זה ברור מאליו.

 

המוח אחראי על הפעילות הפיזית של הגוף, מעיכול ועד ריצה.

בנוסף המוח אחראי גם על הנפש שלנו,

על ההרגשה, אם אנחנו שמחים יותר או פחות, אם אנחנו מרוצים, במצב רוח מרומם או ירוד וכדומה.

 

בגלל שחייבת להיות סיבה לשאלה "למה אנשים מסוימים שמחים יותר מאחרים?" , אפשר להסיק בוודאות שאצל אנשים מסוימים יש כמות יותר גדולה של חומר מסוים שגורם להם להיות יותר שמחים מאשר אנשים אחרים שחסר להם מחומר זה.

 

אולי נוכל לתת את החומר הדרוש לאנשים שחסר להם כדי שיהיו יותר שמחים ויותר מרוצים בחיים שלהם, נשמע כמו חלום, להפוך את החברה לאוסף של אנשים שיותר מרוצים מאיפה שהם נמצאים, פחות לחוצים ושמחים בחלקם או שואפים לחלק גדול יותר.

 

הורמון הפלאים

כאן נכנס סרוטונין לסיפור, מוליך עצבי למעשה המופק מחומצת האמינו טריפטופן, שאחראי על מה שאנחנו מרגישים.

אם אין לך מספיק ממנו, סביר שתהיה בדיכאון, מונח שאנחנו בחברה המודרנית נתקלים בו פעם ראשונה באזור גיל ההתבגרות, כשאנחנו מתחילים לשאול שאלות על העולם ונופלים לבור של מחשבות כאלו או אחרות מחוסר הבנה.

 

סרוטונין למעשה הוא עושה הפלאים בכל מה שקשור ל:

  • מצב הרוח שלנו
  • תוקפנות
  • דומיננטיות
  • התנהגות אימפולסיבית וכדומה

אם נבין איך אנחנו שולטים בכמות המוליך הזה בגוף שלנו, הרי שנוכל תמיד להיות מאוזנים מבחינת הימצאותו בגוף שלנו ולחיות חיים שלווים יותר .

הקיצון השלילי

יש סמים מסוימים, כמו LSD ואקסטזי ש"עובדים" למעשה על הקולטנים במוח שלנו וגורמים להם לחשוב שהם מקבלים כמויות גדולות של סרוטונין. סמים אלה משפיעים לנו בצורות קיצוניות על החשיבה ועל ההרגשה, לקיצון החיובי כביכול.

חשוב לציין שגם כמות גדולה של סרוטונין היא לא בריאה והיא משפיעה עלינו לא רק בריאותית אלא גם על ההבנה שלנו ושל המוח שלנו לגבי מה מרגש אותנו או מה עושה לנו טוב באמת.

 

אז מה לעשות?

ישנם כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעלות את רמת הסרוטונין בגוף, פעילויות שלרובנו עושות הרגשה טובה ואנחנו לוקחים את ההרגשה הזאת כמובן מאליו ולא יודעים מאיפה באמת היא מגיעה.

  1. לצאת החוצה, לספוג קצת שמש. השמש היא מקור החיים שלנו, היא מחממת אותנו והיא הגורם המרכזי בתהליך שיותר לנו חמצן לנשימה. בנוסף לזה, היא עושה הרגשה טובה, של חיים ושל כיף. טיול בחוץ בשמש מבחינה פיזיולוגית מעלה את רמת הסרוטונין בגוף ויכול לגרום לתחושה של שמחה והעלאה במצב הרוח. במיוחד אם היינו בבית כמה ימים.
  2. פעילות גופנית קבועה. אין עוררין על כך שכשעוסקים בפעילות גופנית יש תחושה של סיפוק, למרות הזיעה הלא פוסקת והעייפות הפיזית של השרירים. פעילות גופנית שנעשית באופן קבוע מעלה מאוד את רמת הסרוטונין וגורמת לנו תחושה עצומה של סיפוק. בנוסף אנחנו מרגישים רעננים יותר ומלאי אנרגיה חדשה .
  3. תזונה. אולי החלק החשוב ביותר, לדעת לשמור על תזונה נכונה. הגוף שלנו צריך חומרים מסוימים כדי לתפקד באופן ראוי. תזונה נכונה שתגרום לנו לקום עם חיוך, חייבת להיות מאוזנת ולכלול בתוכה את החלבונים הדרושים להפקת סרוטונין. וכן לצרוך מוצרים שעשירים בויטמינים ודלי סוכר וקלוריות.

 

ההורמון סרוטונין חשוב מאוד לתפקוד הנפשי שלנו, תפקידו לדאוג לזה שיהיה לנו טוב ושנהיה שמחים ומאוזנים רגשית. .

חשוב לקחת כל צעד שאנחנו יכולים כדי לתרום להפקתו הטבעית בגוף שלנו, לעשות דברים שאנחנו אוהבים ולדאוג לצרכיו של גופנו מבחינה פיזיולוגית ע"י שיפור התזונה שלנו במקרה הצורך בעזרת מוצרים כמו של חברת ביהיפ, הדוגלת בבריאות מן הטבע, המוצרים של ביהיפ מכילים חומצות אמינו וחלבונים חיוניים לתפקוד של הגוף וייצור הסרוטונין. קרא עוד על ביהיפ.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *