איך לשמור על הקול?

איך לשמור על הקול?

קול בריא הוא חיוני לזמרים, לדוברים ולכל מי שמשתמש בקולו באופן קבוע. עם זאת, אורח חיים עמוס, טכניקה ווקאלית לקויה וגורמים סביבתיים יכולים לגבות מחיר מהקול ולגרום לו להיות חלש ועייף. במאמר זה, נדון ב-10 דרכים, שיעזרו לכם לשמור על הקול שלכם בריא וחזק.

הכתבה בשיתוף עם total voice

הרבו בשתיית מים

שתייה מרובה של מים היא חיונית לשמירה על קול בריא. כאשר את לא שותים מספיק, מיתרי הקול שלכם הופכים יבשים ופחות אלסטיים והדבר עשוי להקשות על הפקת קול צלול וחזק. מומלץ להקפיד לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום כדי לשמור על מיתרי קול לחים.

הקפידו לחמם את הקול שלכם

ממש כמו שאתם מקפידים לחמם את השרירים לפני אימון,  כך גם חשוב לחמם את הקול לפני שעושים בו שימוש. אחד מתרגילי החימום הפופולאריים והפשוטים ליישום הוא לזמזם מנגינה אהובה. כך יהיה אפשר לשחרר את מיתרי הקול ולהכין אותם לשימוש.

השתמשו בטכניקות נשימה נכונות

טכניקות נשימה ממלאות תפקיד מכריע בשמירה על קול בריא. כאשר אתם מדברים או שרים, השתמשו בנשימה סרעפתית. הכוונה היא לנשימה שמבוצעת מהסרעפת ולא מהחזה.

הימנעו משימוש יתר בקול

שימוש יתר בקול עשוי להוביל למתח ועייפות ולכן חשוב לקחת הפסקות קבועות ולהימנע מדיבור או שירה למשך תקופות ממושכות.

הגבילו את החשיפה שלכם לחומרים שעשוי לפגוע בקול

גורמים סביבתיים, כגון עשן, אבק וזיהום אוויר, עלולים לגרות את מיתרי הקול ולגרום לקול להיות צרוד. הגבילו (במידת האפשר) את החשיפה שלכם לגורמים הסביבתיים שהוזכרו לעיל ושקלו להשתמש במסכת פנים, על מנת להגן על הקול שלכם.

הימנעו מכחכוח

הוא עשוי להפעיל עומס מיותר על מיתרי הקול ולהוביל לנזק. במקום כחכוח, נסו לבלוע או ללגום מים כדי להקל על אי הנוחות שיש לכם בגרון.

תרגלו יציבה טובה

יציבה טובה חיונית לשמירה על קול בריא. כשאתם מדברים או שרים, עמדו או שבו זקופים עם הכתפיים לאחור והסנטר בגובה. כך תוכלו לנשום בצורה יעילה יותר ולהפיק קול חזק יותר.

השתמשו בטכנולוגיות ידידותית לקול

מכשירי דיבורית ומערכות עם שליטה קולית, יכולים לעזור לכם להפחית את העומס על הקול שלכם. שקלו להשתמש בטכנולוגיות אלה, על מנת שלא תאמצו את הקול שלכם.

התייעצו עם איש מקצוע

אם אתם חווים בעיות קול מתמשכות, כגון צרידות, אובדן קול או כאב בזמן דיבור, חשוב שתבדקו אצל איש מקצוע כמו  רופא אף אוזן גרון. הוא יכול לאבחן ולטפל בבעיות קול ולעזור לכם לשמור על קול בריא.

שמרו על אורח חיים בריא

שמרו על אורח חיים. הדבר חיוני לשמירה על הקול שלכם. הקפידו על תזונה נכונה ובריאה, עשו פעילות גופנית סדירה והקפידו על הרגלי שינה טובים.