תיבות דואר לבניינים – על מה כדאי להקפיד?

תיבות דואר לבניינים – על מה כדאי להקפיד?

אחת לכמה שנים, יש להחליף את תיבות הדואר הישנות בחדשות. עושים זאת ממספר סיבות כמו, התיישנות התיבות, קלקולים במנעולים, שמות דיירים שנמחקו ועוד. כאשר יש הסכמה של וועד הבית להתקין תיבות חדשות, יש להמשיך לשלב הבא והוא שלב הבירורים וקבלת הצעות מחיר מחברות המתמחות בייצור ומכירה של תיבות דואר.

בכתבה הבאה, מוצגים מספר שיקולים שיש להתייחס אליהם, כאשר בוחרים תיבות דואר לבניינים.

שיקול מס' 1 – החומר ממנו עשויה תיבת הדואר

המון תיבות דואר מיוצרת מאלומיניום. הבחירה באלומיניום נובעת מכך שמדובר על חומר חזק, עם עמידות גבוהה בפני מכות או ונדליזם ועמידות בכל תנאי מזג האוויר.
תיבת דואר המיוצרת מאלומיניום לא חייבת להיות בצבע הקלאסי של האלומיניום שהוא כסף אפור, אלא היא יכולה להיות במגוון של צבעים. כך שאם אתם לא מעוניינים בצבע הכסוף, דעו שתוכלו לבחור איזה צבע שתרצו. מומלץ שצבע התיבה ישתלב עם הצבע של דלת הכניסה.

שיקול מס' 2 – גודל תיבת הדואר

הגודל הסטנדרטי המומלץ לתיבות דואר הוא 15*10*35 סנטימטרים. הגודל הזה בהחלט מספיק לדיירים שלא אוספים כל יום את הדואר או לכמות דואר ממוצעת למשפחה. חשוב לציין שהבעיה היא לא בגודל התיבה, אלא הבעיה היא בגודל של פתח התיבה. סביר להניח שאתם מכירים את התופעה שעיתונים וירחונים נופלים מהתיבה וזאת משום שהפתח שלה קטן מדי. על כן, כאשר רוכשים תיבות דואר לבניין, יש לשים לב שפתחי התיבות יהיו גדולים ויתאימו לא רק לדברי דואר קטנים אלא גם לדברי דואר גדולים. כמובן שמומלץ שהפתח לא יהיה גדול מדי, שכן במצב כזה, כל אחד יוכל להכניס את ידו לתיבה ולשלוף ממנה את הדואר בקלות.

שיקול מס' 3 – מיקום תיבות הדואר

אין תשובה גורפת לגבי מיקום תיבות הדואר, שכן יש שתי אופציות. אופציה ראשונה היא למקם את תיבות הדואר בחלק החיצוני של הכניסה לבניין ובצמוד לדלת הכניסה. יש יתרון לאופציה זו, שכן תיבות הדואר יגיעו כחלק מדלת הכניסה ועל כן אפשר להוזיל את העלויות. לצד היתרון, יש גם חיסרון שחשוב לציין והוא שתיבות הדואר חשופות לכל מי שעובר במקום והדבר יכול להביא גם למעשים של השחתה וונדליזם. האופציה השנייה היא להתקין את תיבות הדואר בתוך הבניין, בחלק של הלובי. יש יתרון לאופציה זו, שכן התיבות מוגנות ואינן חשופות. לצד היתרון, יש גם חיסרון והוא המחיר. יש לרכוש מתקן נפרד לתיבות הדואר. רכישת המתקן מייקרת עוד יותר את עלות התיבות.

שיקול מס' 4 – החברה שמתקינה את תיבות הדואר

לאחר שבדקתם את כל השיקולים שהוזכרו לעיל, מומלץ שתתמקדו באחד השיקולים החשובים ביותר והוא בחירת החברה שתתקין את תיבות הדואר. נמליץ לכם לבחור בחברה יסודית וגם אמינה, המבצעת התקנה של תיבות דואר לפי שלבים מוגדרים. צוות עובדים מטעם החברה צריך להגיע אליכם ולבצע מדידה של השטח, לאחר מכן עליו להתקין את תיבות הדואר שבחרתם ולבסוף עליו לבצע בדיקה קפדנית וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לוודא שהתיבות הותקנו כמו שצריך.