ניהול נכון של מועדון לקוחות לקידום חנות אינטרנטית

ניהול נכון של מועדון לקוחות לקידום חנות אינטרנטית

אם יש לכם אתר אינטרנט, אתם בוודאי מודעים לעובדה שיש חשיבות רבה לכמות הלקוחות החוזרים וכמובן גם לכמות הלקוחות החדשים. על מנת שתוכלו להביא לקוחות חדשים לאתר, יהיה עליכם להשקיע המון מאמץ וכמובן גם להשקיע לא מעט כסף. למעשה, כאשר גולש מבצע רכישה באתר שלכם, הוא הופך להיות סוג של לקוח והמטרה מרכזית של בעל האתר הוא להפוך אותו ללקוח קבוע וכזה שיחזור לבצע עוד רכישות באתר.

הכתבה בשיתוף עם מועדוני לקוחות סימפלי קלאב.

למה עליכם לשאוף להפוך כל לקוח ללקוח קבוע?

יש לכך 2 סיבות מרכזיות והן:

-כאשר אתם משקיעים בפרסום ללקוחות חוזרים, ההשקעה הופכת להיות הרבה יותר נמוכה ומה שקורה בפועל הוא שרווחי החנות שלכם רק גדלים.

-כאשר יש לכם לקוחות חוזרים, הם הופכים להיות משווקים שלכם. הדבר עשוי להקטין את הוצאות הפרסום שלכם ומנגד להגדיל את הרווחים שלכם.

כמה מילים על מועדון לקוחות

כאשר מדובר על עבודה עם לקוחות חוזרים, מדובר על מועדון לקוחות. נציין גם שכאשר מדובר על מועדון לקוחות, לא מדובר על רשימה של לקוחות, אלא מדובר על תהליך גדול יותר, מדובר על תהליך פרסומי שהמטרה העיקרית שלו היא לגרום לגולש לבצע קניות חוזרות באתר ויותר מזה,  להמליץ עליכם לגולשים אחרים. להלן 3 פעולות שתוכלו לעשות על מנת ליישם את התהליך כמו שצריך:

-כאשר הלקוח ביצע את הקנייה, מומלץ שתשלחו לו קופון מיוחד. הקופון ייתן לו הנחה מסוימת על הרכישה הבאה. אגב, אפשר להגביל את ההנחה לתקופת זמן מסוימת. נניח עד תאריך מסוים.

-אל תשכחו גם לשלוח לו ברכה ליום הולדת עם הנחה שתהיה תקפה בחודש של היום הולדת שלו.

-תפעילו באתר גיפט קארד. כלומר, הגולש יוכל לרכוש גיפט קארד באתר, להזין ברכה ולשלוח אותו לכל מי שירצה. כך מי שיקבל את המתנה, ייכנס לאתר ויכול להשתמש בגיפט קארד שקיבל. אין ספק שגיפט קארד הוא כלי יעיל במיוחד למשיכת לקוחות חדשים על ידי לקוחות קיימים.

מועדון לקוחות בניהול על ידי חברה

תסכימו איתנו שלרוב העסקים אין את המשאבים לנהל גם את האתר, את הפרסום והשיווק וגם את מערך מועדון הלקוחות. על כן, מומלץ לפנות לחברות המציעות שירותי ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים וגדולים. כך אפשר להיות בטוחים שהמועדון ינוהל בצורה הנכונה והמקצועית ביותר וכמו כן שמועדון הלקוחות לא רק ישתלם לבעל האתר אלא גם ללקוחות שלו. לכל מועדון לקוחות יש פוטנציאל גדול להגדלת המכירות, למשיכת לקוחות ולשימור תדמית העסק ועל כן, כדאי מאוד להשקיע בהקמה ובתפעול שלו.

איך בוחרים חברה לניהול מועדון לקוחות?

בארץ, פועלות מספר חברות המספקות את השירות. ממש כמו בכל רכישה של שירות או מוצר, מומלץ לקרוא כמה שיותר המלצות על החברה. המלצות אפשר למצוא בכרטיס העסק של החברה המופיע בגוגל וכמו כן, אפשר גם לשאול קולגות, לקרוא חוות דעת ברשתות החברתיות וכמובן  להיכנס לאתר האינטרנט הרשמי של החברה ולברר מיהם לקוחות החברה והאם אפשר לדבר איתם. כך אפשר לשמוע ממקור ישיר, האם לקוחות החברה אכן מרוצים מהשירות שהם מקבלים מהחברה בכל הקשור להקמה ולניהול של מועדון הלקוחות. כאשר מצאתם 2-3 חברות מומלצות, אפשר לעבור לשלב הבא והוא קבלת הצעת מחיר על השירות. יכול להיות שתבחינו בפערים משמעותיים במחירים. קחו בחשבון שהמחיר עשוי להשתנות גם בהתאם למוניטין של החברה ולשנות הניסיון שיש לה בתחום. לבסוף, בחרו את החברה שממנה הכי התרשמתם וזאת שנתנה לכם את המחיר הטוב ביותר. שיהיה בהצלחה!