איך בוחרים סמארטפון?

איך בוחרים סמארטפון?

אם אתם מעוניינים לרכוש טלפון חדש ומתלבטים בין אייפון או אנדרואיד, המדריך שלנו הוא בדיוק בשבילכם. אנחנו נסייע לכם לבצע את הרכישה על פי השיקולים הבאים: מערכת ההפעלה, התאמה לרשת סלולרית, ביצועים וחומרה, תצוגה ומסך מגע, נוחות השימוש, ביצועי הסוללה, עמידות המכשיר והמחיר.

הכתבה בשיתוף עם simonline – הטענת שיחות אונליין. החברה מציעה שירות של הטענת כרטיסי סים והטענת טוקמן של כל חברות הסלולר.

כמה מילים על מערכת ההפעלה

יש שתי מערכות הפעלה מרכזיות והן: אנדרואיד של גוגל ו-IOS של אפל. יש גם מערכות הפעלה עצמאיות נוספות, אך ההמלצה הרווחת כיום היא לרכוש טלפון סלולרי שמריץ מערכת אנדרואיד או מערכת IOS. מערכת אנדרואיד יכולה להתאים למגוון גדול של מכשירים. כמו כן, היא גם מציעה המון אפליקציות והיא מאפשרת התאמה של תכונות ומאפיינים שונים. למעשה, זוהי מערכת הפעלה פתוחה. לצד היתרונות שלה, יש גם חסרונות כמו, פעולה פחות חלקה וזורמת. מערכת IOS היא מערכת שיש רק במכשירי טלפון סלולריים של אייפון. יש לה עיצוב ברור וגם נעים וממשק ידידותי. לצד היתרונות, יש גם חסרונות והם שמדובר על מערכת הפעלה סגורה. הדבר בא לידי ביטוי בכך שאין כל כך אפשרות לשינויים והגדרות עצמיות.

כמה מילים על התאמה לרשת סלולרית

במידה ואתם מתכננים לרכוש טלפון סלולרי בחו"ל, עליכם לבדוק שהוא תומך בתדרים של הספק של הרשת הסלולרית שלכם. אם הטלפון הסלולרי תומך רק ברשתות CDMA, הרי שהוא לא יתאים בכלל לאף רשת שיש בארץ. מנגד, אם הוא תומך ברשת GSM, הוא יתאים ללא כל בעיה לרשתות הגדולות ולרשתות הווירטואליות המשתמשות בתדרים של הרשתות הגדולות.

כמה מילים על ביצועים וחומרה

הביצועים של כל מכשיר סלולרי תלויים בזיכרון ובמעבד שלו. אם יש למכשיר הסלולרי מעבד בעל ריבוי ליבות, הרי שהדבר יאפשר ביצועים גבוהים. הזיכרון משמש לפעולה של המכשיר. ככל שהנפח שלו יהיה גבוה יותר, כך גם המכשיר הסלולרי יוכל להתמודד עם המון אפליקציות, עם ריבוי משימות ועוד.

כמה מילים על תצוגה ומסך מגע

בשוק נמכרים מכשירים סלולריים עם מסך של 4 עד 7 אינץ'. איכות המסך תלויה במספר גורמים בהם, הטכנולוגיה, הרזולוציה, הפעלת המסך. לגבי הגורם הראשון, אפשר לראות שמכשירי פרימיום יש מסכים מסוג OLED או AMOLED. הם מאפשרים חווית צפייה משופרת וטובה. לגבי הגורם השני, אפשר לראות שרוב המכשירים שנמכרים כיום, תומכים ברזולוציה של לפחות Full HD. שימו לב שאתם בוחרים במסך שיש לו רזולוציה גבוהה ככל שניתן. לגבי הגורם השלישי, אפשר לראות שהרבה משתמשים מעדיף להשתמש בזיהוי טביעת אצבע על מנת לשחרר את הנעילה של הטלפון. בחלק מהמכשירים, החיישן הייעודי שמאפשר את זיהוי טביעת האצבע, נמצא מתחת למסך. כך אפשר להנות מתצוגה מוגדלת יותר המגיעה עד לקצוות המכשיר וכמובן גם הגישה היא הרבה יותר נוחה.

כמה מילים על נוחות השימוש

מומלץ שהמכשיר יהיה נוח לתפעול ולא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה חומרתית. עליכם לשים לב לנקודות הבאות כאשר אתם מתכוונים לבצע רכישה של מכשיר סלולרי: גודל ומשקל, לחצנים וחיבור, נפח אחסון, מצלמה, צילום וידאו.

כמה מילים על ביצועי הסוללה

טלפונים סלולריים מגיעים עם סוללות נטענות. הקיבולת שלהן היא 1000 עד 6000 מילי אמפר.
כמובן שמומלץ לרכוש טלפון שתהיה לו סוללה עם קיבולת גבוהה. בגדול, חיי הסוללה נעים בין חצי יום ליומיים.

כמה מילים על עמידות המכשיר

כאשר רוכשים מכשיר סלולרי, העלות יכולה להיות כמה מאות ועד כמה אלפים. כמו כן, המכשיר הוא גם בשימוש יומיומי ועל כן הוא יכול להינזק ולהתקלקל. מומלץ מאוד לשים לב למאפייני העמידות הללו במכשיר שאתם מתכוונים לרכוש והם: זכוכית הגנה, עמידות בפני מים ואבק.

כמה מילים על המחיר

אם תבחרו לרכוש טלפון סלולרי מסדרת מכשירי הדגל של אפל או סמסונג, אתם תאלצו להיפרד מסכומים שנעים סביב 3000 ועד למעלה מ-6000 שקלים. במידה ואתם משתמשים ממוצעים, נמליץ לכם לחפש טלפון סלולריים טובים שיכולים בהחלט לספק אתכם ועלותם בטווח של 800 עד 1500 שקלים.