היתרונות הבולטים של סוגי האורז המוכרים והאהובים ביותר

היתרונות הבולטים של סוגי האורז המוכרים והאהובים ביותר

אורז הוא תוספת פופולארית להרבה מנות. ניתן להשתמש בו להכנת סושי, ריזוטו, תבשילים סיניים, תבשילים הודים ומנות נוספות. אז מהם היתרונות הבולטים של האורז? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף מבשלים חוויה המעבירים מגוון סדנאות בישול.

אורז מלא להפחתת הסיכון למחלות קשות

בשנים האחרונות, אפשר לראות שאורז מלא צבר פופולאריות רבה וזאת תודות למודעות הגבוהה שיש לשמירה על הבריאות. אורז מלא הוא דגן לא מלוטש. כלומר, מסירים ממנו רק את הקליפה. הדבר גורם לשמירה על כמות גבוהה של מרכיבים מזינים הנמצאים באורז. באורז מלא יש ויטמין B6, ניאצין, סלניום, תיאמין, זרחן ומגנזיום. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שהמרכיבים שתוארו לעיל עזרו בהפחתת רמות הכולסטרול בגוף והפחתת הסיכון לסרטן.

אורז אדום לשמירה על המשקל

ממש כמו עם האורז המלא, גם באורז הזה, מסירים רק את הקליפה מהדגן. הצבע האדום של האורז נובע מכך שהוא מכיל נוגד חמצון הנקרא אנתוציאנין. תודות לנוגדי החמצון שיש באורז האדום, הוא מסייע בהפחתת תהליכים דלקתיים בגוף, הוא נוגד אלרגיות, מפחית את רמות הכולסטרול בגוף וכמו כן מפחית את הסיכון לסרטן. דבר נוסף שיש לומר בהקשר של האורז האדום הוא שיש בו כמויות גדולות של ברזל והוא נבחר גם כבחירה מומלצת לכל מי שמעוניין לשמור על המשקל.

אורז פרסי מומלץ לצרוך לאחר פעילות גופנית

אורז פרסי הוא אורז לבן. כאשר מכינים אותו, מבוצע ליטוש של הקליפה החיצונית ושל שכבת הסובין. הדבר מעניק לו מרקם הרבה יותר רך. אמנם הוא מאבד המון מרכיבים מזינים שיש בו אך מנגד, הוא נחשב לטעים מאוד בהשוואה לסוגי האורז שהוזכרו קודם לכן. אורז פרסי מכיל כמות גבוהה של חלבונים וגם אנרגיה ועל כן מומלץ לצרוך אותו לאחר פעילות גופנית ולשלב אותו כתוספת למנת חלבון.

אורז בסמטי מלא מומלץ למערכת העיכול

יש לו טעם אגוזי ועשיר ועל כן אפשר להבדיל אותו מהסוגים האחרים של האורז. במידה ותבחרו לצרוך אותו, תוכלו להנות מכל היתרונות של האורז המלא שהוזכרו בתחילת הכתבה. יתרה מזאת, אורז זה גם עשיר בסיבים תזונתיים יותר מכל סוגי האורז ועל כן הוא טוב לטיפול בעצירות, למניעה של בעיות במערכת העיכול ועוד.

אורז ריזוטו ארבוריו כמקור מעולה לברזל

מדובר על אורז שיש לו טעם ייחודי והוא מזוהה עם המטבח האיטלקי. הוא מכיל כמות גדולה של חלבונים וכמו כן נחשב כמקור מעולה לברזל. נציין שלגוף שלנו, קשה לספוג את הברזל מהאורז ועל כן מומלץ לאכול אותו עם או לצד מאכלים שיש בהם ויטמין C. כך יהיה אפשר לשפר משמעותית את הספיגה של הברזל.

אורז יסמין לשיפור בריאות העור

הוא פופולארי מאוד ביפן ותאילנד. יש לו טעם אגוזי. הוא מסייע במניעת עצירות, במניעה של בעיות במערכת העיכול והוא גם מכיל כמות גדולה של מינרלים וויטמינים התורמים לשיפור בריאות העור וגם למניעה של סוגי סרטן שונים.