כללים שכדאי ליישם כאשר מתכוונים לרכוש דירה חדשה

כללים שכדאי ליישם כאשר מתכוונים לרכוש דירה חדשה

כאשר מדובר על קניית דירה, אין ספק שמדובר על אחד הצעדים הכלכליים המשמעותיים ביותר שנעשה בחיים. כמו כן, לצעד הזה, יש גם השלכות על התא המשפחתי שלנו.
להלן כללים שעליכם לזכור, לפני שאתם נוטלים הלוואת משכנתא ורוכשים את הדירה.

הכתבה בשיתוף עם עורך דין מכירת דירה מאחד המשרדים המובילים בתחום הנדל"ן והמקרקעין בארץ.

כלל מס' 1 – אל תוותרו על סבב בכל משרדי המכירות באזור בו אתם מעוניינים לרכוש את הדירה

מומלץ לקחת הצעת מחיר מכל אחד מהמשרדים שיש לו פרויקטים באזור בו אתם מעוניינים לגור. בקשו לקבל מידע על הפרויקט, צפו בהדמיות וכמובן גם בתכניות ונסו להתרשם מצוות המכירות המעניק לכם את השירות. כאשר סיימתם להתרשם מהפרויקטים המוצעים, תוכלו להתמקד באלה שהכי מתאימים עבורכם.

כלל מס' 2 – בדקו האם הדירה אכן עומדת בתקציב הכספי שלכם

יש מגוון של דירות בכל מיני רמות של מחירים. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתעניינים בדירה שהינה מעל התקציב הכספי שהגדרתם. נסו להתייעץ עם יועץ משכנתאות לגבי יכולת הרכישה שלכם.

כלל מס' 3 – הקצו תקציב כספי להוצאות נוספות

כאשר רוכשים דירה, יש הוצאות נוספות מלבד מחיר הדירה. הבעיה היא שרוב האנשים לא לוקחים אותן בחשבון ואז הדבר יכול לגרום למצוקה כלכלית. ההוצאות הן, שכר טרחת עורך דין, תשלומי הצמדה למדד, מס רכישה, שיפוצים ושדרוגים שתרצו לעשות בדירה, חיבורי חשמל ועוד.

כלל מס' 4 – בדקו היטב את הבטוחות שיש לקבלן

הימנעו מרכישת דירה מקבלן קטן ולא מוכר. וודאו שאתם מקבלים בטוחות לכספים שלכם כמו ערבויות חוק מכר. אגב, במידה והקבלן לא מספק את הערבויות ומנסה לפתות אתכם עם מחיר מיוחד על הדירה, נמליץ לכם להימנע מהרכישה.

כלל מס' 5 – היעזרו בעורך דין

לפני הרכישה, רצוי להתייעץ עם עורך דין שיש לו התמחות בחוזי מקרקעין. עורך דין שיש לו ידע וגם ניסיון בתחום יידע להתמקד על סעיפים שיגנו על הזכויות שלכם.

כלל מס' 6 – בדקו היטב את חברת הבנייה שאחראית על הפרויקט

מומלץ שתשאלו איזה פרויקטים חברת הבנייה בנתה בעבר, מה הייתה רמת שביעות רצון הלקוחות שלה וכמו כן בדקו גם את טיב הגמר של ביצוע הפרויקט וכמו כן בדקו גם איך מתנהלת מחלקת שירות הלקוחות של החברה. זוהי מחלקה חשובה שכן היא אמורה לספק לכם שירות לא רק במהלך הרכישה אלא גם לאחר הרכישה. לכל פרויקט בנייה צריכים להיות "אבא ואמא" וכמובן לחברת הבנייה צריך להיות גב עסקי יציב ומוכח. וודאו זאת.

כלל מס' 7 – שטחי הדירה והתכנון שלה

כאשר אתם בודקים דירות, בדקו שהשטחים שלהן דומים. יכול להיות שתגלו שדירה אחת תהיה יותר זול מהדירה השנייה אבל השטח שלה יהיה קטן יותר. בצעו השוואה בין השטחים של הדירות וכך תוכלו לקבל את היחס הנכון בין שטח הדירה לבין המחיר שלה. כמו כן, יש לבדוק שהדירה אכן עונה על כל הצרכים שלכם מבחינת התכנון שלה. לדוגמה, יש לבדוק שיש חדרים גדולים, שיש מטבח מרווח וגדול, שטחי שירות ועוד.