ניקוי מצבות – הדרך הנכונה והבטוחה

ניקוי מצבות – הדרך הנכונה והבטוחה

אחת השאלות הנפוצות ביותר בענף המצבות היא: מהי השיטה היעילה ביותר עבור ניקוי מצבות. על אף שניקוי מצבה יכולה להיראות כמו דבר פשוט למדי, זה לא תמיד כך. בכל פעם שמנקים את האבן של המצבה, מסירים חלק מהשטח של האבן. לא פעם ניקוי מצבה עלולה להזיק לאבן של המצבה, אך אם האבן ישנה, אין ספק שחשוב ביותר לנקות אותה, אך גם חשוב לקדם את אורך חיי המצבה ולא לנקות בשיטה לא מתאימה לניקוי.

מה חשוב לדעת טרם מנקים מצבה?

יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת טרם אתם מנקים מצבה:

ראשית כל, עליכם לשאול את עצמכם האם בכלל אפשר לנקות את המצבה המדוברת. לא פעם יש באבן של המצבה יותר מדי סימני סדקים, סימני פגיעה  או התקלפות ועל כן, לא כדאי להשתמש במברשת מגרדת בכדי לנקות את המצבה שכן הנזק יהיה גדול יותר מהתועלת. במקרה הזה יהיה צורך לבחור בניקוי ביולוגי בלבד ואין ספק שכדאי לבחור באנשי מקצוע המומחים בתחום ניקוי מצבות שיבצעו את ההליך.

שנית, חשוב מאוד שתדעו כי סוג האבן של המצבה יכולה לקבוע באיזו טכניקה יש להשתמש בכדי לנקות את האבן המצבה. המצבות הנפוצות ביותר הן אבן חול, גיר וגרניט.

מעבר לכך, בלי קשר לסוג האבן אשר אותה מנקים, הכלל הראשון הוא להיות תמיד עדינים יותר ככל שאפשר וזאת בכדי להשיג את הניקוי הרצוי בצורה בטוחה וזאת מבלי לפגוע באבן. ייתכן מאוד שלא תהיה אפשרות לנקות את האבן בצורה מהירה כפי שאם מצפים, אך אין ספק כי השקעת זמן משתלמת. גידול ביולוגי ארוך טווח אשר גדל על המצבה כגון: עובש או חזזיות עשויים להיות דבוקים לאבן במשך עשרות שנים וההסרה שלהם לא תמיד מתבצעת בקלות.

ניקוי מצבה באמצעות מברשת ומים

תחילה יש לשפוך כמות של מים נדיבה לכיסוי מלא של המצבה. חשוב כמובן להצטייד רק במים נקיים וכן במברשת רכה ובמגרדי פלסטיק. מלבד זאת, חשוב מאוד לדעת כי ישנם סוגים רבים של מברשות אשר עובדות בצורה הטובה ביותר לצורך ניקוי מצבות בבתי העלמין השונים ועדיך שתמיד יהיו לכם כמה סוגים של מברשות במספר גדלים עם קשיחות שונה של שיערות. בתהליך הניקוי כדאי תמיד להתחיל באמצעות מברשת רכה וזאת בכדי לראות האם היא תספיק לביצוע העבודה. לאחר מכן יש להתקדם למברשת קשה יותר רק במידת הצורך. יש לשים לב שאין להשתמש במברשות מתכתיות מכל סוג שהוא מכיוון שהן עלולות להכתים את האבן של המצבה.

מדוע חשוב לנקות את החזית של המצבה רק בסוף?

אם השקעתם ובחרתם מצבה מתוך קטלוג מצבות, אל תשכחו שחשוב מאוד לתחזק אותה וחלק מהתחזוקה היא הניקיון של המצבה. לכן, חשוב ביותר לנקות את המצבה בצורה מדויקת על מנת שלא לפגוע בה. אם אתם תוהים מדוע כדאי לנקות את חזית המצבה רק בסוף הרי שלא פעם כאשר אנשים מנקים בתחילה את חזית המצבה הם לא מעוניינים להמשיך ולנקות את כולה כי ניקיון החזית נראה להם מספק ועל כן, חשוב שלא להתחיל בחזית אלא בחלק אחר של המצבה ולנקות את החזית רק בסוף הליך הניקוי.