עבודות אקדמיות – שאלות ותשובות

עבודות אקדמיות – שאלות ותשובות

בשעה טובה התחלתם את הלימודים האקדמיים שלכם? קחו בחשבון שיהיו לכם גם משימות כתיבה, עימן תצטרכו להתמודד בהצלחה.
לדוגמה, עבודות אקדמיות, עבודות סמינריון וכו'.
בכתבה הבאה, נציג שאלות ותשובות בכל הקשור לעבודות אקדמיות.

שאלה מס' 1 – מהי מטרתה של עבודה אקדמית?

למעשה, יש מספר מטרות ולא רק אחת. הקניית ידע, שיפור מיומנויות כתיבה וקריאה של מאמרים אקדמיים בצורה נכונה וטובה. עבודה אקדמית, בניגוד לעבודות אחרות, לא נשענת כלל על הידע או הדעה האישיים של הסטודנט, אלא היא נשענת על מחקרים שכתבו אחרים וגם על מקורות רלוונטיים אחרים.

שאלה מס' 2 – מהו המבנה של העבודה האקדמית?

לכל עבודה אקדמית, יש הנחיות וכללים ברורים. יש הנחיות שמטרתן להתייחס לגודל הטקסט, לגופן, לעיצוב הכותרות וכו' (אלו הנחיות שמתרכזות בעיצוב העבודה) ויש גם הנחיות שמטרתן להתייחס לתקציר, למבוא, לסקירה הספרותית, שיטות מחקר וכו' (אלו הנחיות שמתרכזות בראשי הפרקים שיש בעבודה). כמו כן, יש גם כללים שיש לפעול בהתאם להם המתייחסים לאזכור של מקורות מידע, בהם נעשה שימוש בעבודה.

שאלה מס' 3 – מהו תהליך הכתיבה של העבודה האקדמית?

התהליך מתחיל בבחירת נושא מסוים, עליו יעשה מחקר בעבודה. בהמשך, התהליך כולל התייחסות מעמיקה לנושא הנבחר, לממצאים וכמובן להסקה המסקנות הרלוונטיות.

שאלה מס' 4 – איזה דגשים מומלץ ליישם כאשר ניגשים לכתיבת עבודה אקדמית?

נמליץ לכם להתמקד בכל אלה:

-בחרו נושא לעבודה שיהיה מרתק ומעניין וכזה שאתם מתחברים אליו. שימו לב לבחור נושא שיהיה כמה שיותר מדויק וגם ברור.

-בחרו מקורות ממספר סוגים. לדוגמה, מאמרים, כתבות מקצועיות, ספרים, דפי מידע של גוף אקדמי וכו'. הימנעו לחלוטין משימוש במקורות כמו מאמרי דעה, שכן הם לא מתקבלים כאשר מדובר על עבודה אקדמית.

שאלה מס' 5 – כמה ראשי פרקים צריכים להופיע בעבודה האקדמית?

מינימום שלושה ראשי פרקים. מספר הפרקים שצריכים להופיע בעבודה יהיו בהתאם לדרישות המרצה. שימו לב שהפרק הראשון בעבודה יכיל סקירה על הנושא והפרק האחרון בעבודה יכיל התמקדות מעמיקה בנושא העבודה וכמובן תהיה בו  המסקנה שיש לגבי השאלה המחקרית שנחקרה לאורך העבודה.

שאלה מס' 6 – מתי מומלץ לכתוב את המבוא והתקציר של העבודה?

את שני החלקים הללו, מומלץ לכתוב כאשר מסיימים את העבודה. למעשה, החלקים הללו כוללים מידע מצומצם על העבודה עצמה ובמה היא מתמקדת.

שאלה מס' 7 – איך מומלץ לרשום את הביבליוגרפיה של העבודה?

כל עבודה, יש לסגור עם חלק המפרט את רשימת המקורות בהם נעזרתם. יש כל מיני דרכים לכתוב את הביבליוגרפיה (רשימת המקורות), אך בדרך כלל הדרך המקובלת היא על ידי שיטת APA. יש המון הסברים לגבי יישום השיטה. שימו לב שאתם פועלים לפי ההסברים.

שאלה מס' 8 – האם יש שירות סיוע בעבודות אקדמיות?

התשובה היא כן. בשנים האחרונות, אפשר לראות שיותר ויותר חברות בישראל מציעות את השירות. במסגרת השירות, תוכלו לקבל הדרכה וגם הכוונה בכל הקשור לכתיבת העבודה. כמו כן, אם כבר כתבתם את העבודה ותרצו שגורם מקצועי יעבור עליה בטרם תגישו אותה למנחה, תוכלו גם להיעזר בשירות סיוע בעבודות אקדמיות. למעשה, הצוות המקצועי שיבדוק לכם את העבודה, יספק דגשים וגם הצעות לשיפור העבודה.