שיווק אופליין מול שיווק אונליין

שיווק אופליין מול שיווק אונליין

עסק זקוק לכמה שיותר שיווק וזאת על מנת שיותר אנשים יכירו אותו וכמו כן על מנת שהוא יוכל לבלוט מעל המתחרים. יש המון עסקים שמתחבטים לא מעט בשאלה מהי הדרך האידיאלית לפרסם את עצמם. כלומר, האם עליהם להתמקד רק בפרסום אונליין או פרסום אופליין או אולי בכלל לשלב את שתי שיטות הפרסום הללו. אנחנו מזמינים אתכם לסקירה מעניינת בנושא.

מה חשוב לדעת על שיווק אופליין?

מדובר על שיווק שאיננו נעשה ברשת האינטרנט ובמילים אחרות, שיווק שלא נעשה על ידי אמצעים דיגיטליים. שיווק אופליין כולל פרסום בעיתונים מודפסים, ברדיו, בשלטי חוצות, בטלוויזיה וכו'. כמו כן, גם פליירים, מוצרי פרסום ומוצרי קדם מכירות הם חלק בלתי נפרד מפרסום אונליין. שיווק אופליין כולל גם השתתפות בכנסים עסקיים. מדובר על כנסים גדולים בהם משתתפים עוד עסקים. כך אפשר לייצר שיתופי פעולה ולפרסם את העסק. אגב, אם אתם מתכוונים להשתתף בכנס עסקי, מומלץ שתגיעו מוכנים עם כרטיסי ביקור וכמו כן עם מוצרי פרסום ממותגים, עליהם יופיעו הדברים הבאים: שם העסק שלכם, הלוגו והטלפון. כך תוכלו לחלק אותם לבעלי העסקים שמשתתפים בכנס.
יתרה מזאת, תוכלו גם להשתמש במוצרי הפרסום על מנת למשוך לקוחות חדשים לעסק. נניח שאתם מעוניינים לפרסם את המוצרים או השירותים שלכם, תמיד תוכלו לחלק את מוצרי הפרסום כמתנות ללקוחות.

האם יש יתרונות לשיווק אופליין?

בהחלט. שיווק זה מתמקד בקהל שאינו מחובר לאינטרנט. מדובר על קהל שמהווה נתח משמעותי וגדול מהאוכלוסייה (לדוגמה קהל המבוגרים). כמו כן, יש יתרון נוסף שכן אי אפשר להתעלם מפרסומים פיזיים ובכלל שיווק אופליין יכול גם לייצר רושם טוב על הלקוחות לאורך זמן.  
כמו כן, השיווק הזה נתפס כאמין בעיני הלקוחות.

מה חשוב לדעת על שיווק אונליין?

מדובר על שיווק שנעשה ברשת האינטרנט ונעשה על ידי אמצעים דיגיטליים. תוכלו לעשות אותו במגוון דרכים כמו, בניית אתר תדמית, הקמה וניהול של דף עסקי ברשתות החברתיות, בנייה של דף נחיתה, רישום באינדקסים, הקמת כרטיס עסק בגוגל, פרסום בגוגל, פרסום על ידי שימוש  בניוזלטרים ורשימות תפוצה. כל הדרכים שהוזכרו לעיל, יעזרו לכם לשווק את העסק ולהפוך אותו לריווחי.

האם יש יתרונות בשיווק אונליין?

אחד היתרונות הבולטים והמשמעותיים הוא שהפרסום הוא הרבה יותר יעיל וממוקד בהשוואה לשיווק אופליין. כמו כן, במידה ובחרתם לפרסם בגוגל ולהקים קמפיין במערכת הפרסום, הרי שתוכלו לעקוב אחר נתונים הקמפיינים ולשפר אותם בזמן אמת. כך אתם יכולים להיות בטוחים שכספכם לא יתבזבז לחינם. כמו כן, אם תבחרו להטמיע טופס יצירת קשר באתר, אתם תוכלו לאסוף נתונים על לקוחות חדשים ולהציע להם להצטרף למועדון לקוחות ולקבל מכם עדכונים על מוצרים ושירותים חדשים, הנחות וקופונים ועוד.

כמה מילים לסיכום…

כפי שקראתם, גם לשיווק אופליין וגם לשיווק אונליין, יש יתרונות. ההמלצה הכי טובה שלנו תהיה לשלב את שתי השיטות יחד. עם הזמן, אתם כבר תדעו איזו שיטה עובדת לכם טוב יותר. הרי זה ידוע שלכל עסק יש את הקהל שלו ואת המוצרים והשירותים שהוא מוכר ועל כן אי אפשר מראש לדעת איזה שיטה תתאים ועל כן יש צורך לבחון את שתי השיטות ואת סוגי הפרסום שהן מציעות. שיהיה בהצלחה!