השפעת מחקר שוק על קמפיין פרסומי

השפעת מחקר שוק על קמפיין פרסומי

המון חברות עושות שימוש בכלי מחקר וזאת לצורך תכנון של מהלכים שיווקיים ועל מנת לקדם את הפעילות העסקית. איך ניתן להיעזר במחקרי שוק ולהתמודד עם אתגרים העומדים בפני מנהלי ומנהלות ארגונים וכך גם להביא לתועלת בכל הקשור לתהליכי קבלת ההחלטות בארגון?
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה.

שאלות מרכזיות איתן מתמודדים מקבלי החלטות ומנהלי פירמה

יש כל מיני שאלות כמו לדוגמה, מה חושבים הלקוחות על המוצרים, מה הם חושבים על המוצרים ובכלל מה הם חושבים על המותג עצמו. כמו כן, יש גם שאלות נוספות הקשורות לקמפיין הפרסומי בהן שאלות כמו, באיזה קונספט כדאי להשתמש לקמפיין הבא, איזה פרזנטור לבחור, איך לזהות את קהלי היעד ואיך להגיע לקהלים חדשים. הדרך האפקטיבית ביותר על מנת לתת את המענה על כל השאלות הללו ושאלות נוספות הוא באמצעות מחקר שוק.

כמה מילים על מחקר שוק

מדובר על מחקר שמבוצע על ידי חברות המתמחות במחקרי שיווק ופרסום. על ידי שימוש בכלי מחקר מתאימים, אפשר לתרגם את הממצאים לתובנות שיווקיות מבוססות. לדוגמה, באמצעות ראיון חצי מובנה, ראיונות עומק, סקרים, קבוצות מיקוד, לקוחות סמויים ועוד. כל אלה הם כלי מחקר כמותניים ואיכותניים ויש שילוב ביניהם לצורך מחקר השוק.

לכל מהלך שיווקי יש משמעות רבה על ההצלחה של החברה

חברות נמצאות בסביבה תחרותית ועל כן, יש לבצע את המהלך השיווקי הנכון. על כן, אפשר לראות שהמון חברות משתמשות בתהליכים מחקריים וזאת על מנת שיוכלו לצמצם משמעותית סיכונים וגם לקבל החלטות מבוססות. אותן החלטות יעזרו להן לבסס את האסטרטגיה השיווקית הנכונה והמתאימה ביותר.

תרומת מחקר השוק להתפתחות העסקית

התרומה באה לידי ביטוי בכל מיני תחומים. לדוגמה, זיהוי וגם אפיון של קהלי מטרה, ניהול חווית שירות הלקוחות, האופן בו תופסים הלקוחות את המותג, הפרסום ועוד. כמו כן, כפי שהוזכר קודם לכן, המחקר יכול לסייע לא רק בתכנון האסטרטגיה השיווקית אלא גם האסטרטגיה העסקית.

איך בוחרים חברה המתמחה במחקרי שוק ופרסום?

בארץ יש מספר חברות המספקות את השירות. ממש כמו בכל רכישה של מוצר או שירות, מומלץ לבדוק המלצות וכמובן לבדוק את המחירים המבוקשים על השירות. המלצות אפשר לקרוא בכרטיס העסק של החברה המופיע בגוגל וכמו כן אפשר גם לבקש לדבר עם לקוחות החברה ולשמוע על חווית השירות ועל המקצועיות.

מחקרים המותאמים לפעילות שיווקית ופרסום

המחקרים הללו משלבים כלים כמותניים וגם איכותניים. המטרה היא לסייע לחברה בקבלת ההחלטות הנכונות. המחקרים גם בודקים את כל מה שקשור לנכסיות של המותג. מדובר על אחד מכלי העבודה המרכזיים של אנשי השיווק. כמו כן, באמצעות המחקרים המותאמים, ניתן גם לזהות נקודות תורפה וגם נקודות חוזקה של החברה, ניתן לחדד עוד יותר את המסרים השיווקיים ועוד.