מונחי סייבר שכדאי להכיר וגם טיפים לשמירה על המידע האישי שלכם

מונחי סייבר שכדאי להכיר וגם טיפים לשמירה על המידע האישי שלכם

מתעניינים בעולם הסייבר ואבטחת המידע? שמעתם מושגים מהתחום ולא ידעתם במה מדובר? ריכזנו לכם רשימה עם מושגים בסיסיים שכדאי להכיר ולהבין את משמעותם וגם טיפים לשמירה על המידע שלכם. מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברת madsec המספקת שירותי ייעוץ ואבטחת מידע לארגונים גדולים.

ענן (Cloud Computing)

מדובר על טכנולוגיה המספקת שירותי מחשוב למשתמשים וכל זאת על ידי מחשב מרוחק. המשתמשים מתחברים למחשב זה באמצעות רשת האינטרנט או תקשורת.

הצפנה (Encryption)

מדובר על תהליך של ערבול טקסט. אותו ערבול, הופך את הטקסט לבלתי קריא עבור משתמשים שאינם מורשים. אפשר להצפין קבצים במחשב, קבצים המאוחסנים בענן, תיקיות ועוד.

אנטי וירוס (Antivirus Software)

תוכנה לאיתור וניקוי של וירוסים ותוכנות מזיקות. היא פועלת ברקע ובודקת כל קובץ שהמשתמש פותח. במידה והקובץ חשוד, התוכנה תשלח התראה ותזהיר מפתיחת הקובץ ושימוש בו.

תוכנה זדונית (Malware)

מדובר על תוכנה שמטרתה היא לפגוע בזדון במחשבים של המשתמשים.
דוגמאות לתוכנות זדוניות הן, וירוסים, תוכניות ריגול, סוסים טרויאנים (נוזקות שעושות שימוש בהסוואה או בהטעיה וכל זאת על מנת להסתיר את הפעולות הזדוניות שלהן) ותוכניות אבטחה שקריות.

כעת, נעבור לטיפים שכדאי ליישם וכל זאת על מנת לשמור על המידע האישי שלכם.

להלן הטיפים:

-אל תשתמשו באותה סיסמא לכל האתרים. לכל אתר, הרכיבו סיסמא אחרת. לדוגמה, הסיסמא של אתר הבנק לא תהיה אותה הסיסמא של חשבון המייל שלכם. אגב, אתם לא חייבים לשנות לחלוטין את כל הסיסמא. אתם יכולים גם לייצר סיסמאות לסיסמא שלכם וכל זאת על ידי הוספת תו, אות או מספר.

-גולשים לאתרים עם מידע רגיש? אל תגלשו ברשתות WIFI פומביות. השתמשו ברשתות אלה, רק באתרים כלליים בהם לא תצטרכו להזין שם משתמש וסיסמא.

-חפשו את סימן המנעול המופיע ליד שם האתר. המנעול מעיד על כך שהאתר מאובטח בטכנולוגיית SSL.

-עובדים על מחשב שהוא לא המחשב האישי שלכם? לעולם אל תבחרו באפשרות שמירת סיסמא. תסכימו איתנו שאתם לא רוצים שתהיה גישה קלה לאחרים לכל המידע הרגיש והאישי שלכם. רק במחשב האישי שלכם, תוכלו לשמור את הסיסמא.

-נצלו את האפשרות שקיימת בדפדפנים הנקראת "גלישה בסתר". כאשר אתם גולשים במצב זה, הפרטים שלכם לא נשמרים וגם קבצי עוגיות לא נשמרים.

-הגדירו נעילה עם סיסמא למכשיר הטלפון שלכם. במידה ולא תעשו זאת, הרי שאתם מסתכנים בכך שהמידע שיש על הטלפון שלכם, ייחשף.

-אל תשכחו להתנתק מאתרים שהתחברתם אליהם. מדובר על אתרים כמו, אתר הבנק שלכם, חשבון המייל, פייסבוק ועוד.

-עשו לכם כלל והחליפו את הסיסמאות שלכם כל מספר חודשים.

-קיבלתם הודעות SMS או מיילים שאומרים שהחשבון שלכם נסגר? התעלמו. הטכניקה הזאת נקראת "פישינג".

-אל תתנו את הסיסמאות שלכם לאף אחד. שמרו אותן אך ורק אצלכם.