קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אורגני נקרא גם SEO והוא מתייחס למודעות שמופיעות מתחת למודעות הממומנות.
קידום ממומן מתייחס לפרסום של מודעות בתשלום שניתן ישירות לגוגל.
לכל אחת משיטות הקידום הללו, יש יתרונות וגם חסרונות.
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסקירה מעניינת בנושא.

בואו נדבר על התקציב

התקציב מהווה שיקול מרכזי, ממש כמו בכל רכישה של מוצר או שירות. אם ניקח לדוגמה את הפרסום הממומן, נוכל לראות שאפשר להגדיר סכום מדויק שנרצה להוציא על המודעות המפורסמות. כמו כן, נוכל גם לבחון מהר יותר את ההצלחה של הקמפיין. בפרסום אורגני, הדברים מתנהלים בצורה שונה לחלוטין. כאן עלינו לשלם על תוצאות שנראה רק בעוד כמה חודשים ולא ברור אם ההחזר שנקבל על ההשקעה שלנו אכן יהיה טוב. עם זאת, יש לקחת בחשבון שכאשר מחליטים להפסיק את הקידום הממומן, הרי שאף אחד לא יראה יותר את הפרסומים וזאת בניגוד לפרסום אורגני, שהתוצאות כן ימשיכו להופיע למשך חודשים, גם לאחר שהופסק הקידום.  
את כל מה שהוזכר לעיל, צריך לקחת בחשבון וזאת לפני שמקבלים החלטה לגבי שיטת הקידום בה רוצים להשתמש.

למי יתאים קידום ממומן?

כפי שכבר הוסבר קודם לכן, קידום ממומן מכיל מגוון כלים שניתן להשתמש בהם על מנת לקדם מסרים בתשלום. אגב, זה לא חייב להיות רק באמצעות פרסום ממומן בגוגל, אלא יכול להיות גם באמצעות פרסום פוסטים ממומנים בפייסבוק, פרסומות ביוטיוב ועוד. באמצעות קידום ממומן, אפשר למדוד את התוצאות בזמן אמת. כמו כן, אפשר גם לשנות ולעדכן את הקמפיין וכל זאת על מנת לשפר משמעותית את היעילות שלו. חשוב לזכור שקידום ממומן יתאים מאוד לסיטואציות בהן רוצים לייצר היענות גבוהה וכל זאת בפרק זמן קצר יחסית.

למי יתאים קידום אורגני?

לכל מי שמבין שקידום הוא השקעה משתלמת לטווח הארוך. קידום אורגני לא תמיד יתאים לכל המצבים והמטרות שרוצים להשיג. מה הכוונה? נניח אם ניקח ביטוי כמו "בניית אתרים" הרי שמדובר על ביטוי תחרותי מאוד וכמו כן יש חברות שיש להם תקציבי ענק והן יכולות להשקיע על קידום אורגני וגם על קידום ממומן וכל זאת על מנת שהאתר שלהן יופיע בעמוד הראשון בגוגל. לא לכל עסק או חברה יש תקציבים גדולים ואם מדובר על תקציב מוגבל, אז יהיה קשה מאוד להשיג את המטרה ולהופיע בעמוד הראשון. מה שכן, אם מדובר על ביטוי כמו בניית אתרים בבאר שבע, אז כן יהיה אפשר להגיע למיקום גבוה בהשקעה הגיונית וסבירה. חשוב לזכור שגוגל הוא מנוע חיפוש והמטרה העיקרית שלו הוא לספק לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר לחיפוש שהוא ביצע. על כן, נבחנים גם פרמטרים נוספים באתר כמו, מהירות הטעינה שלו, נוחות הגלישה, תוכן רלוונטי, קישורים ועוד.

האם מומלץ לשלב בין קידום אורגני לקידום ממומן?

התשובה היא כן. ההמלצה היא לשלב את שתי השיטות. כך יהיה אפשר להבטיח תוצאות יעילות ומרביות לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הארוך. יש להכין תכנית עבודה מפורטת ובה לציין את הציפיות מהפעילות הדיגיטלית.

סיכום עיקרי הדברים

למה כן לבחור בקידום אורגני?

-מדובר על השקעה מניבה לאורך זמן.

-תנועת הגולשים היא איכותית יותר.

-הקידום מושקע לטובת שיפור האתר.

-לא משלמים על הקלקות על התוצאה (המודעה) שלכם.

למה לא לבחור בקידום אורגני?

-תחרות קשה וגם עלויות גבוהות יחסית.

-עד שתגיעו לתוצאה גבוהה, ייקח לא מעט זמן.

-הקידום האורגני עשוי להיחלש וזאת בגלל שינויים שיש מדי פעם באלגוריתם של גוגל.

למה כן לבחור בקידום ממומן?

-אפשר להשתמש בו למגוון גדול של מטרות.

-אפשר לקבל המון תנועה לאתר וכל זאת בפרק זמן קצר יחסית.

-אפשר לשלוט בהוצאות, שכן אין תעריף מינימלי להשקעה בקידום.

-אתם שולטים ומחליטים באיזה פלטפורמות לפרסם, באיזה תקציב ולאיזה קהלים לפנות.

למה לא לבחור בקידום ממומן?

-הוא יהיה יעיל רק בתקופה בה משלמים על הקמפיין הפרסומי.

-ההשקעה כולה היא בקמפיינים ממוקדים ולא בשיפור האתר.